Öl i NYC: mer Brooklyn

Vi kör vidare i Brooklyn, denna gången lite favoriter utanför Williamsburg och Greenpoint!

Bar Great Harry

Brooklyn är stort. Man fattar inte hur stort det är förrän man försökt sig på att promenera tvärs över stan som vi gjorde när vi skulle ta oss hem till vårt boende i Williamsburg när vi varit i Red Hook och druckit öl på Other Half. Och då är vi bara i de allra mest västra delarna av Brooklyn.. Nåväl, som tur är finns det en massa sköna barer överallt, som Bar Great Harry som blev något av en favorit för mig. En ganska litet men så jäkla skönt ställe på Smith Street i Carroll Gardens. Kändes lite som den lokala puben fast med en fatlista på steroider. Plus att man har Fernet Branca på fat, what's not to like?!



Other Half

Det mest hypade bryggeriet i NYC, och det lever ta mig tusan upp till sin hype. Jag har än idag inte druckit något som inte varit suveränt från Other Half. Bryggeriet ligger i östra Red Hook i ett industriområde. Utifrån är det egentligen bara en garageport och en dörr men det är inte svårt att hitta då det alltid är en massa folk där som hänger och dricker öl. Vi trillade in någon timme efter öppning och vill vår stora förtjusning hade inte dagens release av superfärska burkar tagit slut än, snuskigt bra öl! Puben i sig är skönt sliten och sunkig på ett bra sätt. Missa inte detta stället.






Roberta's

På gränsen mellan East Williamsburg och Bushwick finns denna pizzeria i ett industriområde i full blom. Bland slitna byggnader i vad som först kan uppfattas som ett rufft område finns en massa restauranger, cocktailbarer, bagerier och gud vet allt. Riktigt häftigt område. Roberta's i sig självt är en pizzeria med grymt god mat och en ganska liten men helt klart värdig lista med öl (vinlistan såg inte dum ut heller). I samma lokaler huserar även en studio för ett radioprogram om öl, men jag kan inte minnas vilket just nu.. Riktigt bra ställe iallafall!



Threes Brewing

Innan vi åkte till NYC hade jag läst att Threes skulle ha en riktigt bra bryggpub så det var ett ställe jag var lite extra sugen på att besöka och mina förväntningar var ganska höga. Och ja, jag får väl erkänna att även om akustiken var riktigt dålig där inne så är det ett trevligt ställe. Kanske inte ända där uppe bland de bästa ställena i stan i min mening men helt klart värt ett besök. Bra öl och god stämning utlovas.



I nästa inläg drar vi lite norrut till Long Island City, Queens!

Kommentarer

Gyllenbock sa…
De där pizzorna ser magiskt goda ut liksom ölen. Kom på att jag aldrig varit i Brooklyn, det var inte lika uppmärksammat för inte så länge sedan. Är nog läge att återse New York med omnejd vid tillfälle.
Kristopher sa…
Dom var grymt smarriga! Jag är lite förvånad att du aldrig varit i Brooklyn faktiskt! Williamsburg och Greenpoint är helt klart några av de trevligaste stadsdelarna i NYC.

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Inkokta tomater á la Camilla Plum