En touch av vinter och ett par bytesöl

Igår fick jag nog av den gamla bannern här på bloggen, och med tanke på att vintern är på ingång så kunde det ju vara trevligt med lite kallare färger. Blev ganska nöjd med resultatet om jag får säga det själv, det ser ju minst sagt kyligt ut (och lite värmande samtidigt på något sätt). Kanske borde ta och göra om den lite då och då, säsongsbaserat? Omväxling förnöjer ju som vi alla vet. Nåväl.

Tre öl till ramlade förresten in häromdagen. Lite mindre byte denna gången och inte lika mycket valar men det är ju alltid trevligt med ny öl!


Cascade The Vine. En blend av tripel, blond quadrupel och golden ale som har jäst ihop med vindruvssaft och lagrats med mjölksyra på ekfat i sex månader. Den mest spännande av dessa tre i min mening!

The Bruery Tart of Darkness. Finns även att köpa i Köpenhamn. Riktigt störigt att jag snackade ihop detta bytet innan jag visste det, men så är det ibland. Jag sparar ju typ 180 DKK iallafall. Detta är en stout på 5,6% som dom har lagt på ekfat med deras "special blend of souring bacterias and yeast". Kanske dricker den i helgen faktiskt.. Väldigt sugen.

New Glarus Raspberry Tart. Denna har jag hört ska vara väldigt fruktig och söt, nästan som hallonsaft. Gjord med vete, hallon och gammal Hellertau-humle.

Jahopp. Det var det för denna gången. Kommer nog upp recension på någon öl imorgon, får se vilken det blir ikväll när jag kommer hem från jobbet.. Sen är det ölsmakning i Vellinge på lördag med Balder, Gripen och Mange. Där kan vad fan som helst hända, men jag lovar att det kommer bli öl av världsklass och ni kommer med allra största säkerhet få läsa skrytet efteråt. Lite liveuppdatering kommer att ske på facebooksidan dessutom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Inkokta tomater á la Camilla Plum